1) Siedziały wróble na strachu na wróble. poczatkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niz na prawym. Potem 4 wróble przeniosły sie z lewego ramienia na prawe i wowczas po obu stronach było tylo samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strchu na wróble?


powinno wyjść:24 wróble

2) W pewnym prostokącie jeden z boków jest o 6 cm dłuzszy od drugiego. Gdy parę dłuższych boków skrócono o 20 %, a parę krótszych przedłużono o 25%, otrzymano prostokąt o takim samym obwodzie. Jaki obwód ma każdy z tych prostokątów?

Powinno wyjść :108 cm.

Z góry dzieki za rozwiazanie ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T17:34:57+01:00
Zad 1.

x - ilość wróbli na prawym ramieniu
2x - ilość wróbli na lewym ramieniu

x + 4 = 2x -4
x - 2x = -4 -4
-1x = -8 /: (-1)
1x = 8


prawe: 8
lewe: 2 x 8 = 16
16 = 8 = 24

Odp. Na strachu na wróble siedziały 24 wróble.


2010-03-20T17:41:16+01:00
1:
p - ilość wróbli na prawym ramieniu
2p - ilość wróbli na lewym ramieniu

p + 4 = 2p -4
p - 2p = -4 -4
-1p = -8 /: (-1)
1p = 8

Na prawym ramieniu siedziało 8 wróbli

Na lewym:
2 * 8 = 16
Łącznie
16 + 8 = 24

Odp. Na strachu na wróble siedziało łącznie 24 wróble.



To następne jest głupie. Próbowałam zrobić ale wyszedł mi inny wynik wiec nie będę ci go pisać.