Zad. 1

Do wyrazów służyć i leżeć dopisz formy, w których ż wymienia się na g . Podaj trzy inne przykłady par wyrazów, w których następuje taka wymiana. Możesz skorzystać ze słownika ortograficznego.

a)............
b)............
c)............

Zad.2

Pobaw się słowem kot i zapisz kilka rzeczowników, które zawierają w sobie nazwę tego mruczącego stworzenia, np. takich, jak KOTara i warKOT


Kto pierwszy ten ma naj.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T17:38:23+01:00
Zad.1

służyć - sługa
leżeć - wylegiwać się (o_O)

a) dróżka - droga,
b) możesz - mogę,
c) posążek - posąg.

zad.2

trajKOTać, terKOTać, marKOTny, KOTlet, zaKOTwiczyć, KOTwica.
3 3 3
2010-03-20T17:42:39+01:00
1.
a) ważyć - waga
b) drążyć - droga
c) papużka -papuga

2.
marKOT,warKOT,KOTlet,marKOTny

MYSLE ZE DOSTANE NAJ CHOCIAZ NIEWIEDZAIALM ZBYTNIO 2 ZADANIA PLISSSSSS ;*
2010-03-20T17:46:21+01:00
1służyć-sługa
leżeć-legać
skarżyć-skarga
oskarżyc-oskarga
t
2.kotek,kotlarz,kotwica,kotus,kotylion,