Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T17:36:10+01:00
15 -ilość wszystkich zadań
x -ilość dobrych odpowiedzi do zadań
15 - x -ilość odpowiedzi złych
54 -zdobyte punkty
5x -pięć pkt za dobre rozwiązania
-2(15 - x) -za złe lub brak rozwiązań -2 pkt

za każdą dobrą odp otrzymano 5 pkt a za złą lub brak odp tracono 2 pkt więc mamy równanie takie oto:
5x - 2(15 - x) = 54

no to liczymy;

5x - 30 - 2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84 /dzielimy przez 7
x = 12

Szymon rozwiązał poprawnie 12 zadań .
6 4 6
2010-03-20T17:38:36+01:00
5x - 2(15 - x) = 54
5x - 30 - 2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84 / : 7
x = 12

Odp : Szymon rozwiązał poprawnie 12 zadań .
1 5 1
2010-03-20T17:39:08+01:00
X - ilość zadań rozwiązanych dobrze
y - -||- źle

x+y=15
5x-2y=54

x=15-y
5x-2y=54

5(15-y)-2y=54
75-5y-2y=54
-5y-2y=54-75
-7y=-21
y=3

x=15-3
x=12