Ilość wody zużywanej podczas kąpieli w wannie
zależy od wielkości wanny i tego, do jakiego
poziomu jest ona wypełniona. Średnio, na jedną
kąpiel w wannie zużywa się około 120 litrów wody.
Kąpiąc się pod natryskiem, zużywa się około
8 litrów wody w ciągu minuty. Zamiana kąpieli
w wannie na natrysk, to jedna z najprostszych
metod oszczędzania wody.
Ale oszczędności można robić jeszcze prościej. Wystarczy zakręcać kran, myjąc
zęby, aby zaoszczędzić około 10 litrów wody podczas jednego mycia.
Bardzo wiele wody ucieka nam z cieknących kranów. Z kranu, z którego kapie
jedna kropla wody na sekundę, w ciągu godziny wycieka 1 litr wody.

a) Ile minut trzeba spędzić pod natryskiem, żeby zużyć
tyle samo wody, co podczas jednej kąpieli w wannie?

b) Typowa kąpiel pod natryskiem trwa około 5 minut.
Ile wody w tym czasie się zużyje?

c) Litr ciepłej wody kosztuje około 1 grosza. Ile można
zaoszczędzić, zamieniając kąpiel w wannie na
pięciominutowy natrysk?

d) A ile pieniędzy zaoszczędzi w ten sposób w ciągu roku
osoba, która kąpie się codziennie?

Ile litrów wody może zaoszczędzić w ciągu miesiąca czteroosobowa rodzina,
zakręcając wodę podczas mycia zębów, jeśli każdy jej członek myje zęby trzy
razy dziennie?



Odpowiedź:

Z zepsutego kranu kapie w ciągu 10 sekund 30 kropli wody.
Ile metrów sześciennych wody wykapie z tego kranu w ciągu roku?


Odpowiedź:

Nie musicie robic wszystkich. Poprostu wybierajcie;*

w otwartych proszeni jestescie o rozwiazania;*

3

Odpowiedzi

2010-03-20T18:01:02+01:00
A) 120:8=15 minut
b) 8x5=40
c) 40l x 1gr = 40gr
120l x 1gr= 120gr
120gr - 40g = 80gr
e) jedno mycie pzy zakręconym kranie zaoszczędza 10l
rodzina 4os
mycia 3 razy dziennie
4x 3=12
12 myć x 10l = 120l
26 3 26
2010-03-20T18:03:42+01:00
A)
8 * x = 120
8x = 120
x = 120 : 8
x = 15
odp: Aby zużyć tyle wody trzeba spędzić pod natryskiem 15 min.

b) 5 * 8l = 40l
odp: Zużyje się wtedy 40l wody.

c)
120 * 1gr = 1,2zł
40 * 1gr = 0,4zł
1,2zł - 0,4zl = 0,8zł
odp: Można wtedy zaoszczędzić 0,8zł.

d)
0,8zł * 365 = 292zł
odp: Można wtedy zaoszczędzić 292zł.
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:14:31+01:00
A)120:8=15min
b)5*8=40l
c)120*1=120gr
8*5=40l 40l*1+40gr
120gr-40gr=80gr
d) 1 dzień=80gr zaoszczędzone
365 dni =80gr *365=292zł

zad.1 4*3=12 10*12=120l
120l *30=3600l
3600l*1gr=36zł
zad.2 w treści piszę, że jeśli kapie 1 kropla na minutę to w h wycieknie 1 litr. w zadaniu mowa jest o 3 krotnym zwiększeniu wycieku czyli 3litry w 1h
3*24=72l 1dzień=72l rok 365*72=26280l 1m^3=1000dm^3
26280:1000=26,280m^3

43 4 43