Odpowiedzi

2010-03-20T18:13:46+01:00
Kret większość życia spędza pod ziemią, gdzie kopie długie, kręte, rozgałęzione chodniki. Opuszcza je tylko, żeby zebrać źdźbła traw i opadłe liście na wyściółkę do gniazda, lub w sytuacji, kiedy zostanie przegoniony z własnego terytorium przez silniejszego osobnika. Podziemne budowle kreta dzielą się na część łowiecką i część mieszkalną. Tą pierwszą stanowią chodniki łowne, do których wpadają bezkręgowce. W części mieszkalnej centralny punkt stanowi komora z kulistym gniazdem wysłanym mchem, trawą, korzonkami i liśćmi. Podczas kopania kret co jakiś czas wypycha wygrzebaną ziemię na powierzchnię, tworząc tzw. kretowiska. Potrafi kopać z prędkością 13 m na godzinę. Latem chodniki usytuowane są płycej (10 -40 cm), zimą głębiej. Kret nie zapada w sen zimowy.
Najsłabiej rozwiniętym zmysłem tego zwierzęcia jest wzrok, natomiast słuch i węch są wykształcone znakomicie.
Buduje podziemne gniazdo z mchu i trawy, obok którego znajduje się "spiżarnia", w której gromadzi żywe, unieruchomione dżdżownice.
11 4 11
2010-03-20T18:21:18+01:00
Kret jest to zwierzę żyjące w podziemiach. Głównie żywi się dżdżownicami i innymi owadami. Ma zaostrzone pazury dostosowane do kopania. Jest niewidomy, ale ma bardzo dobrze rozwinięty zmysł węchu.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:34:48+01:00
Ten niewielki ssak większą częsc życia spędza pod ziemią, w korytarzach wykopanych szerokimi, łopatkowymi kończynami przednimi. Widzi słabo, za to doskonale słyszy. Dżdżownice i owady, którymi się żywi, łatwo znajduje ,wyczuwając wibracje, które powstają podczas poruszania się ofiar
5 2 5