Odpowiedzi

2010-03-20T18:09:13+01:00
Jej wzór to: kwas+zadada(wodorotlenek dobrze rozpuszczalny w wodzie)-->sól+woda

Polega ona na reakcji między kationami wodoru(H+)i anionami wodorotlenkowymi(OH-)produktem jest obojętna cząsteczka wody
Prościej wyyłumaczone: jest to otrzymywanie soli przez działanie kwasem na zasadę
NaOH+HCl=NaCl+H2O

H2SO4+2NaOH=Na2SO4+2H2O
5 2 5
2010-03-20T18:09:30+01:00
Reakcja zobojętniania polega na reakcji najczęściej kwasu z zasadą w której powstaje sól i obojętna cząsteczka wody.
2NaOH + H2SO4 --- Na2SO4 + 2H2O
KOH + HNO3 --- KNO3 +H2O
3NaOH + H3PO4 --- Na3PO4 + 3H2O

Generalnie w reakcji zobojętniania jak sama nazwa mówi musi powstać obojętna cząsteczka aby nie dało jej sie rozpisać na jony. W przykładzie z zasadą sodową i kwasem siarkowym (VI)
2Na+ + 2OH- + 2H+ + SO4 2- ---- 2Na+ + SO42- + 2H2O
2OH- + 2H+---- 2H2O
Są dwa kationy + i dwa aniony - powstaje obojętna cząsteczka H2O 0
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:19:00+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
W tradycyjnym znaczeniu reakcja zobojętniania (rzadziej nazywana reakcją neutralizacji) to reakcja chemiczna między kwasem z zasadą prowadząca do otrzymania soli i wody. W skład soli wchodzi kation metalu pochodzący od zasady i anion reszty kwasowej. Można więc powiedzieć że jest to reakcja wymiany podwójnej.

HCl + NaOH----->NaCl + H2O
...................chlorek sodu

H2SO4 + 2 KOH----->K2SO4 + H2O
....................siarczan(VI)potasu

H2SO4 + Ca(OH)2---->CaSO4 + 2 H2O
.....................siarczan(VI) wapnia

H3PO4 + 3 LiOH----->Li3PO4 + 3 H2O
.......................fosforan(V) litu

H2CO3 + Ba(OH)2------>BaCO3 + 2 H2O
.........................węglan baru

3 HNO3 + Fe(OH)3----->Fe(NO3)3 + 3 H2O
........................azotan(V) żelaza(III)

H2S + Mg(OH)2----->MgS + 2 H2O
......................siarczek magnezu
21 3 21