Kasia przed sprawdzianem rozwiązywała zadania z matematyki. Pierwszego dnia rozwiązała 10 zadań, a każdego następnego o 5 zadań więcej. W sumie rozwiązała 220 zadań. Oblicz, przez ile dni Kasia rozwiązywała te zadania i ile zadań rozwiązała ostatniego dnia.

Dziękuję pięknie z góry :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:05:24+01:00
1-10
2-15
3-20
4-25
5-30
6-35
7-40
8-45
i te wszystkie dni dodajemy i będzie 220

Odp. W 8 dni ;DD. Ostatniego dnia rozwiązała 45 zadań;p.
2010-03-20T18:18:53+01:00
Każdego dnia o 5 więcej zadań
wszystkich zadań było 220
1) 10
2)15
3)20
4)25
5)30
6)35
7)40
8) 45
Obl : 10+15+20+25+30+35+40+45=220
Odp Zajeło jej to 8 dni
Ósmego dnia rozwiązała 45 zadań