Odpowiedzi

2010-03-20T18:18:10+01:00
0,4% * 4kg roztworu = masa bielinka
1,6=100m
m=0,016 kg = 16g

masa wody = mroztworu - mbielinka
m wody = 4kg - 0,016kg = 3,984kg
1 5 1
2010-03-20T18:19:22+01:00
0,4 % = ms/4000 x 100%
ms = 16g

masa wody = 4000 - 16 = 3984g

masa bielinka 16 g
masa wody 3984g
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:28:07+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
0,4g bielinka------100g roztworu
xg bielinka--------4000g roztworu(4kg)
x=0,4*2000/100
x=16g bielinka

4000g roztworu - 16g bielinka = 3984g wody
gęstość wody wynosi d=1g/cm3, więc
3984g wody = 3984cm3 wody

Należy użyć 16g bielinka i 3984cm3 wody