Odpowiedzi

2010-03-20T18:23:26+01:00
2% = x / 200 + x razy 100%
2 = 100x / 200 + x / 200 + x
400 + 2x = 100x
-98x = -400
x = 4,1

należy rozpuścić 4,1 g kwasu salicynowego
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:56:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
2g kw. salicyl.-----98g alkoholu
xg kw. salicyl.------200g alkoholu
x=2*200/98
x=4,08g kw. salicyl.
Należy rozpuścić 4,08 g kwasu salicylowego
2 5 2