1. W liście do bliskiej Ci osoby przedstaw swoją szkołe.Pamiętaj , że szkoła to nie tylko ściany , dach i sprzęty.

2.Teren szkoły ma kształt prostokąta o wymiarach 80 m i 100m.Boiska , chodniki,drogi dojazdowe i trawniki zajmują 85% powierzchni tego terenu.Pozostałą część zajmuje budynek szkoły.Ile metrów kwadratowych powierzchni zajmuje budynek?


Daje naj naj naj za te 2 zadania dobrze napisane:)

2

Odpowiedzi

2010-03-20T18:24:25+01:00
80m * 100m * 85% = 8000 * 0,85 = 6800
8000 - 6800 = 1200
odp: Budynek szkoły zajmuje 1200m².
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:29:30+01:00
2. Dane:
a=80m
b=100m
P Boiska , chodniki,drogi dojazdowe i trawniki = 85%
budynek szkoły: 100%-85%=25%

Szukane:
Pole działki
Powierzchnia budynku

Rozwiązanie;
P=a*b
P=80m*100m=8000m²
Powierzchnia budynku 8000m²*25%=8000m²*0,25=1200m²