Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T18:33:05+01:00
Otrzymywanie glicyny
CH3COOH + Cl2--->CH2Cl-COOH + HCl
CH2Cl-COOH + NH3---CH2NH2-COOH + HCl
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:39:00+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Glicyna (Gly)--Kwas aminooctowy--NH2-CH2-COOH

CH3COOH + Cl2----->Cl-CH2-COOH + HCl
Cl-CH2-COOH + NH3----->NH2-CH2-COOH + HCl
28 2 28