Odpowiedzi

2010-03-20T18:27:45+01:00
Adrenalina jest hormonem który powoduje przyspieszona prace serca. Powoduje skórcz naczyn krwionośnych. Zwiększa się puls, oddechy stają się częstsze. Natomiast insulina jest hormonem regulującym gospodarke weglowodanowa. Metabolizm cukrow odbywa sie wlasnie w watrobie.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T18:31:28+01:00
PONIEWAŻ ADRENALINA JEST HORMONEM "WALKI" I POBUDZA ORGANIZM DO WALKI LUB UCIECZKI W SPOSÓB PRZYSPIESZENIA CZĘSTOTLIWOŚCI PRACY SERCA I PŁUC, A SKÓRCZA NACZYNIA KRWIONOŚNE NA WYPADEK KRWAWIENIA, ORAZ PRZYSPIESZA ROZKŁAD GLUKAGONU DO POSTACI GLUKOZY.
INSULINA TYLKO PRZEMIENIA GLUKOZĘ W GLUKAGON W WĄTROBIE.
POZDRAWIAM!
5 2 5