Odpowiedzi

2010-03-20T18:31:43+01:00
A = F:m

a)
a = 5N:10kg
a = 0,5m/s^

b)
a = 50kN:3t
a = 50000N:3000kg
a = 50N:3kg
a = 16⅔m/s^
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:33:47+01:00
A)Dane:
m = 10kg
F = 5N

Szukane:
a = ?

Wzór:
a = F/m

a = 5N : 10kg
a = 0,5m/s²

Odp.: Przyspieszenie wynosi 0,5m/s²

b)Dane:
m = 3t = 3 000kg
F = 50 kN = 50 000 N

Szukane:
a = ?

Wzór:
a = F/m

a = 50 000N : 3 000 kg
a = 16,7m/s²

Odp: Przyspieszenie wynosi 16,7m/s².