Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:39:21+01:00
A) Dane:
m = 500g = 0,5kg
a = 30m/s²

Szukane:
F = ?

Wzór:
F = ma

F = 0,5kg × 30m/s²
F = 15N
Odp.: Siła działająca na ciało wynosi 15N.

b) Dane:
m = 60dag = 0,6kg
a = 5cm/s² = 0,05m/s²

Szukane:
F = ?

Wzór:
F = ma

F = 0,6kg × 0,05m/s²
F = 0,03N = 3 cN (trzy centyniutony)
Odp.: Siła działająca na ciało wynosi 3 cN.
4 5 4
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T18:40:36+01:00
F=m*a
a)m=500g-0.5 kg
a=30m/s²
F=0.5*30=15 N

b)m=60dag=0.6 kg
a=5 cm/s²=0.05 m/s²
F=0.6*0.05=0.03 N
1 4 1
2010-03-20T18:40:53+01:00
F=m[kg]*a[m/s²]

a)
m=500g=0.5kg
a=30m/s²

F= 0.5kg*30m/s² =15N

b)
m=60dag =0.6kg
a=5cm/s² = 0.05m/s²

F=0.6kg*0.05m/s² =0.03N
1 4 1