Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:50:02+01:00
Witam
Położenie drewnianej deseczki na powierzchni wody zwieksza
parcie na dno naczynia o jej ciężar, co musi zwiekszyć ciśnienie,
jako że p = P/S.

Inaczej - pływające cialo wypiera ciężar wody równy jego cięża-
rowi podnosząc poziom wody czyli zwiększając wysokość słupa
wody, co jak wyżej, także musi zwiększyć cisnienie, jako że
p = qgh.

Semper in altum...........................pozdrawiam
6 5 6
2010-03-20T19:07:48+01:00
Nie ciśnienie nie zmieni się bo nie zmienia się ani objętość naczynia ani temperatura wody.
6 1 6