Bilet normalny autobusowy w grodkowie kosztuje 2,50 zł . Uczniom przysługuje zniżka w wysokości połowy ceny biletu normalnego.Ile zapłacił nauczyciel za bilety ulgowe dla uczniów i normalny dla siebie na przejazd w obie strony ? .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:50:00+01:00
2,5 - cena biletu normalnego
1/2*2,5=1,25 - cena biletu ulgowego
x - liczba uczniów

2*(x*1,25+2,5)=2*(1,25x+2,5)=2,5x+5

mozna wyciągnąć 2,5 przed nawias

=2,5(x+2)

odp.: nauczyciel zapłaci 2,5(x+2)
1 1 1
2010-03-20T18:50:10+01:00
(2,50/2)+2,50=1,25+2,50=3,75
2010-03-20T18:55:01+01:00
2,50-- normalny
o,5*2,50 -- ulgowy
x- liczba dzieci

1,25x-- dla dzieci
2,5o--- nauczyciel
razem: 1,25x+ 1,5o