Na przedstawienie przyszlo d doroslych i m dzieci razem 123 osob. kiedy przed koncem przyszedl jeden tata z dwojka synow okazalo sie ze ze dzieci jest 3 razy wiecejniz dooslych. zapisz odpowiedi uklad rownan i oblicz ilu doroslych i ile dzieci przyszlo do teatru.

2

Odpowiedzi

2010-03-20T19:04:02+01:00
D+m=123
m+2=3d+1

m=123-d
123-d+2-1=3d

m=123-d
4d=124

m=123-d
d=31

m= 92
d=31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T19:10:27+01:00
D+m=123
3*(d+1)=m+2

d+m=123
3d-m=2-3

Metoda podstawiania:
d=123-m
3*(123-m)-m=-1
-3m-m=-1-369
-4m=-370
m=92,5
d=123-92,5=30,5
wyznaczniki:
W=-1-3=-4
Wd=-123+1=-122
Wm=-1-369=-370
d=Wd:W=30,5
m=Wm:2=92,5

30,5+1=31,5
92,5+2=94,5

Dziwne liczby... ale chyba dobrze
Odpowiedź jest taka że przyszło 31,5 dorosłego i 94,5 młodego :D