Na trzygodzinny pokaz modnych fryzur przybyło mnóstwo kobiet. Po pierwszej godzinie pokazu ¾ kobiet postanowiło ściąć włosy. Po drugiej godzinie pokazu 0,2 pozostałych postanowiło ufarbować włosy. Po trzech godzinach pokazu 24 pozostałe kobiety udały się prosto do fryzjera. Ile kobiet przyszło na pokaz modnych fryzur?

2

Odpowiedzi

2010-03-20T18:56:49+01:00
3/4+0,2=3/4+2/10=15/20+4/20=19/20
1-19/20=1/20
1/20-24 kobiety
24:1/20=24x20=480
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T18:57:12+01:00
X - liczba kobiet

ścięcie włosów - 0,75x
ufarbowanie włosów - (x-0,75x)*0,2 = 0,25x*0,2 = 0,05x
pójście prosto do fryzjera - 24

x = 0,75x+0,05x+24
x = 0,8x+24
x-0,8x = 24
0,2x = 24 |:0,2
x = 120

odpowiedź: przyszło 120 kobiet.
3 3 3