Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T19:13:34+01:00
1. * Polozenie geograficzne.
* Zbyt malo armii i sprzetów do obrony.
* Sojusznicy nie przyjechali z obiecana pomoca.
2. Hitler po sukcesach we Francji postanowil zaatakowac Wielka Brytanie. W sierpniu i wrzesniu 1940r. rozegrala sie bitwa powietrzna. Niemieckiej flocie powietrznej Luftwaffe nie udalo sie zniszczyc lotnictwa brytyjskiego. Bylo to mozliwe m.in. dzieki nowoczesnym urzadzeniom radiolokacyjnym, pozwalajacym wykryc zblizajace sie samoloty nieprzyjaciela. Do zwyciestwa przyczynili sie rowniez polscy lotnicy m.in. dywizjon 303. Bitwa o Anglie byla pierwsza kampania przegrana przez III Rzesze.

2 4 2
2010-03-20T19:19:48+01:00
Argumenty :

- Polska posiadała dużo bardziej wysłużoną broń i sprzęt
- Polska posiadała dużo mniejsze siły ( piechota, lotnictwo, marynarka)
- Niemcy posiadali wielu wybitnych dowódców i świetnie wyszkolony korpus oficerski

Wojna o Wielką Brytanię przebiegała w bardzo trudnych warunkach dla obu stron konfliktu. Cała wojna toczyła się w powietrzu i tylko dzięki systemowi radarów i czujek udało się pokonać III Rzeszę. RAF walczył tu przeciwko doświadczonym lotnikom Luftwaffe i właściwie każde starcie było bardzo wyrównane. Jednak minimalnie lepsze samoloty brytyjskie i wcześniej wspomniany system radarów dały przewagę Brytyjczykom, którzy odnieśli historyczne zwycięstwo.
1 5 1