Odpowiedzi

2010-03-20T19:06:10+01:00
-językiem urzędowym był język niemiecki lub rosyjski
-w szkole można było uczyć się tylko w językiem niemieckim lub rosyjskim
-nie wolno było uczyć się historii ani geografii Polski
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T19:08:22+01:00
1. Rusyfikacja narzucanie Polakom kultury i języka rosyjskiego w urzędach i rozmowach prywatnych.
a) w szkołach wprowadzano nauczanie w j.rosyjskim
b)historii polski uczono w sposób obraźliwy dla polaków
2.Germanizacja-narzucanie j.niemieckiego i kultury Polakom
a)nauczanie w j.niemieckim
b)wykupywanie przez Niemców ziemi od polskich chłopów i przekazywanie jej osadnikom niemieckim
18 4 18
2010-03-20T19:32:09+01:00
Sposoby rusyfikacji:
- Wprowadzenie do szkół i urzędów języka rosyjskiego
- Zakaz mówienia w języku polskim
- Nauka historii oraz geografii omawiana tak aby nie można było nic zarzucić Rosjanom
- Z bibliotek znikły książki mówiące prawdę
- Uczenie dzieci kultury rosyjskiej
Sposoby germanizacji:
- Wprowadzenie do szkół i urzędów języka niemieckiego
- Zakaz mówienia w języku polskim
- Szerzenie kultury niemieckiej
28 4 28