Basen, którego wymiary wynosza 25mx10mx2m napełniono woda o w wysokości 1,98m. Ile litrów wody wyleje się z basenu jeżeli zanurkuje w nim jednocześnie 100 osób? W obliczeniach przyjmij ze ciało człowieka ma objętość okolo 0,06m3.


Bardzo proszę o szybkie rozwiązanie! Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T19:07:42+01:00
V=25*10*2=500m³
V₁=25*10*1,98=495m³

Vczlowieka=0,06m³
V₁₀₀=0.06*100=6m³

V₁+V₁₀₀=495+6=501m³
501m³-500m³=1m³ - tyle sie wyleje
1m³=1000dm³=1000l

Odp:Wyleje sie 1000litrow wody.

Licze na najlepsze:).
8 4 8
2010-03-20T19:11:38+01:00
Dane:
V= 25*10*2=500m3
Objętość ciała jednego człowieka=0,06m3
Szukane:
Litry wody wylane z basenu: ?

Obliczenia:
V= 25*10*2=500m3
V1= 25m*10m*1,98m=495m3
V100=0.06*100=6m3
V1+V100=495+6=501m³
501m3-500m3=1m3
1m3=1000dm3=1000l

Odpowiedź: Wyleje się 1000 litrów wody.
5 4 5