Odpowiedzi

2010-03-20T19:07:39+01:00
Ms = 25g*10%+10g = 25g*0,1+10g = 2,5g+10g = 12,5g
mr = 25g+10g = 35g

cp = 12,5g/35g*100% ≈ 0,36*100% = 36%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T19:10:51+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż. procent.
10g subst.-----100g roztworu
xg subst.-------25g roztworu
x=2,5g subst.
Dodaję 10g subst., więc
12,5g subst.-----35g roztworu
xg subst.--------100g roztworu
x=35,7g subst.
x=35,7%
Otrzymamy roztwór o stęż. 35,7%
1 5 1
2010-03-20T19:12:02+01:00
10 g - 100 g
x g - 25 g

25 g * 10 g 250 g
_________ = _____ = 2,5 g
100 g 100 g

2,5 g + 10 g = 12,5 g
25 g + 10 g = 35 g

12,5 g - 35 g
x g - 100 g

12,5 g * 100 g 1250 g 250 g
___________ = _______ = _____ = 35,7 g (w zaokrągleniu 36 g)
35 g 35 g 7 g


1 3 1