Odpowiedzi

2010-03-20T19:36:21+01:00
Roztwor I
v=150 cm³
p=1 g/cm³

ze wzoru na gestosc: p=m:v stad m=p razy v= 1 razy 150=150 g
masa roztworu I wynosi m1=150g

150 g roztworu I ------- x g substancji rozpuszczonej
100 g roztworu I -------- 8 g substancji rozpuszczonej

150:100=x:8
x= (150 razy 8):100= 12 g

roztwor II
mwody dodanej+ m1 ------ 12 g substancji rozpuszczonej
100 g roztworu --------------- 1 g substancji rozpusczonej

mwody dodanej+150=1200
m wody dodanej= 1200-150=1050g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T19:38:49+01:00
Obliczamy masę wody ze wzoru:
<ro>=m/v
czyli
m= v*<ro>

150cm3 = 150g

100gR - 8gS
150gR - xgS
x=12gS


1gS - 100gR
12gS - xgR
x = 1200gR


gS - gram substancji
gR - gram roztworu


1200g - 150g = 1050g

Odp. Należy dodać 1050g wody
2010-03-20T19:55:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Gęstość roztworu wynosi 1g/cm3, więc
m=v*d=1g/cm3*150cm3=150g
Z def. stęż. procent
8g subst.-----100g roztworu
xg subst.-----150 g roztworu
x=8*150/100
x=12g subst.

Chcę otrzymać roztwór 1% mając do dyspozycji 12g subst.
1g subst.------100g roztworu
12g subst.-----xg roztworu
x=1200g roztworu

1200g roztworu-150g roztworu = 1050g wody
Należy dodać 1050g wody