Odpowiedzi

2010-03-20T19:43:01+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Roztwór I
Z def. stęż. molowego
0,5mola-------1000cm3
xmoli----------250cm3
x=0,125mola

Roztwór II
Z def. stęż. molowego
0,1mola-------1000cm3
xmoli----------150cm3
x=0,015mola

Dodaje do siebie liczby moli i objętości roztworów
0,14moli------400cm3
xmoli---------1000cm3
x=0,35mola
Otrzymano roztwór o stęż. 0,35mol/dm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T19:45:29+01:00
Roztwór I

0,5 mola - 1 dm3
x - 0,25dm3
x = 0,125dm3

Roztwór II

0,1mola - 1dm3
x - 0,15dm3
x = 0,015dm3


Roztwór III (po zmieszaniu)
n = 0,14 mola
V = 0,4dm3

Cn = n/V

Cn = 0,14mola/0,4dm3

Cn = 0,35mol/dm3


Odp. Stężenie molowe wynosi 0,35mol/dm3