Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T19:33:03+01:00
40gS - 140gR
xgS - 450gR
x= 128,6gS

128,6gS - 450gR
x - 100gR
x = 28,6%

gS - gram substancji
gR - gram roztworu

Odp. Stężenie procentowe wynosi 28,6%
2010-03-20T19:37:13+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. rozpuszczalności
40g soli------140g roztworu(40g soli + 100g roztworu)
xg soli--------450g roztworu
x=128,6g soli

Z def. stęż. procent.
128,6g soli-----450g roztworu
xg soli----------100g roztworu
x=28,58g soli
x=28,58%