Podstawą graniastosłupa jest n-kątem
a) zapisz wzór na liczbę S ścian tego graniastasłupa w zależności od n .
b) zapisz wzór na liczbę W jego wierzchołków
c) Sprawdź wspomnianą na początku pozdrozdziału zależności 2S-W=4 między liczbą ścian a liczbą wierzchołków graniastosłupa

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T17:47:50+01:00
A) S= n+2 (n ścian + dwie podstawy)
b) W=2n
c) 2S - W = 4
podstawiamy:
2*(n+2) - 2n = 4
2n + 4 - 2n = 4
4 = 4
równość prawdziwa
2009-10-27T17:48:49+01:00
S=n+2
W=2n
2s-W=4---> 2n+4-2n=4
:))