Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T20:02:52+01:00
P=20√3dm²
P=a²√3
a²√3dm²=20√3dm² /:√3
a²=20dm²
a=√20dm²
a=2√5dm
V=a³√2/12
V=(2√5dm)³√2/12
V=40√5×√2/12
V=40√10/12
V=10√10/3dm
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T20:11:20+01:00
Pierw trzeba wyliczyć a. zeby obliczyc objętość.
zrobimy to ze wzoru na pole.
P=a²√3
a²√3dm²=20√3dm² /:√3
a²=20dm²
a=√20dm²
a=2√5dm
V=a³√2/12
V=(2√5dm)³√2/12
V=40√5×√2/12
V=40√10/12
V=10√10/3dm