1. Należą do głowonogów, tak jak ośmiornice i kałamarnice.
( 5 liter)
2. Rodzaj układu krwionośnego ślimaków. ( 7 liter )
3. Narządy wymiany gazowej większości mięczaków żyjących w wodzie. ( 7 liter )
4. Występuje tylko u głowonogów. ( 5 liter )
5. Część ciała występująca u ślimaków i głowonogów,a nie występująca u małży. ( 5 liter )
6. Mięczaki, które nie mają nogi. ( 9 liter )
7. Narządy wymiany gazowej ślimaków lądowych. ( 5 liter )




Obok opisów staw odpowiednie litery. Cechy bezkręgowców oznacz literą B, a kręgowców - literą K.

obecność chitynowego pancerza ...
serce po stronie grzbietowej ...
brak szkieletu zewnętrznego ...
występowanie rdzenia kręgowego...
obecność naskórka...
pnie nerwowe po brzusznej stronie ciała...
układ krwionośny otwarty...
jednowarstwowy nabłonek okrywający ciało...
temperatura ciała niezależna od temperatury otoczenia...


3

Odpowiedzi

2010-03-20T20:30:16+01:00
1.mątwy
2.
3.skrzela
4.ramię
5.
6.głowonogi
7.płuca

b
b
k
k
k
-
-
b
k

11 3 11
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T20:40:48+01:00
1.
2.Otwarty
3.Skrzela
4.
5.Głowa
6.Głowonogi
7.Płuca


2.
obecność chitynowego pancerza ... B
serce po stronie grzbietowej ... B
brak szkieletu zewnętrznego ... K
występowanie rdzenia kręgowego... K
obecność naskórka... K
pnie nerwowe po brzusznej stronie ciała... B
układ krwionośny otwarty... B
jednowarstwowy nabłonek okrywający ciało... B
temperatura ciała niezależna od temperatury otoczenia... K

Myślę,że będzie dobrze ; )

12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T21:36:25+01:00
1. mątwy
2. otwarty (?)
3. skrzela
4. możliwe, że LEJEK. ale moze byc tez coś innego.
5. nie jestem pewna, może...GŁOWA?
6. głowonogi
7. płuca

___

b
?
k
k
k
b
b
b
k
30 4 30