Odpowiedzi

2010-03-20T20:09:59+01:00
W zarodni są zarodniki , które wysypują się na glebę . Potem jest splątek z którego robi się mały gametofit ,który się rozwija tworząc na swoim szczycie rodnie i plemnie [w nich są plemniki]. Plemnik za pomocą wody przedostaje się do rodni tworząc zygotę. Na zygocie rozwija się młody sporofit. U mszaków pokoleniem dominującym jest gametofit. Niektóre mszaki gromadza wodę w martwych komórkach.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T20:14:48+01:00
Mszaki żyją w środowiskach o dużej wilgotności.
Zachodzi przemiana pokoleń. Pokoleniem dominującym jest Gametofit ( rozmnażają się płciowo). Gametofit ma postać łodyżki pokrytej drobnymi listkami.
Mszaki nie posiadają korzeni a jedynie chwytniki.Gametofit może być jedno lub dwupienny(organy męskie lub żeńskie na odmiennych osobnikach), zapłodnienie w kropli wody.
Mchy są główną grupą mszaków, np: mech płonnik, torfowce.
2 3 2