Odpowiedzi

2010-03-20T20:12:31+01:00
X-liczba chłopców
y-liczba dziewczyn

0,4x=0,5y
x+y=36 --> wyznaczamy x --> x=36-y i wstawiamy do pierwszego równania

0,4(36-y)=0,5y
14,4-0,4y=0,5y
14,4=0,5y+0,4y
0,9y=14,4/0,9
y=16 --> liczba dziewczyn

x+y=36
x+16=36
x=36-16=20 --> liczba chlopcow
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T20:13:23+01:00
X - dziewczęta
y - chłopcy

x+y=36

0,4y=0,5x |*10
4y=5x

x+y=36y |* 5
4y-5x=0

5x+5y=180
-5x+4y=0

9y=180 |:9
y=20

0,4*20=0,5x
8=0,5x
x=16

Odp. W tej klasie jest 16 dziewczyn i 20 chłopaków.

2010-03-20T20:14:05+01:00
X-liczba chłopców
y-liczba dziewczyn
{x+y=36
{0,4x=0,5y/*10
{x=36-y
{4x=5y
{x=36-y
{4(36-y)=5y
{x=36-y
{144-4y=5y
{x=36-y
{9x=144/÷9
{x=36-y
{x=16
{16=36-y
{x=16
{y=20
odp. Chłopców jest 16, a dziewczyn 20.
4 4 4