-w dwóch bańkach znajduje się mleko. w pierwszej bańce jest dwa razy więcej mleka niż w drugiej. kiedy z każdej bańki odlejemy po 20 litrów, to w pierwszej pozostanie 3 razy więcej niż w drugiej. ile mleka było w tych bańkach na początku?

- za dwa pączki i trzy ciastka z kremem agnieszka zapłaciła 6 zł i 90 gr. gdyby kupiła trzy pączki i dwa ciastka zapłaciłaby o 30gr mniej. ile pączków mogła by kupić za 18 zł?

pomocy nie umiem ich rozwiązać

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T20:35:25+01:00
1.
I banka -----------2x
II bańka ------------x
2x-20 = 3(x-20)
2x-20 = 3x-60
2x-3x = -60+20
-x = -40 /*(-1)
x = 40

W I bance było 80l, w drugiej 40l

2.
paczki---x
ciastka----y
2x+3y = 6,9 /*2
3x+2y = 6,6 /*(-3)

4x+6y = 13,8
-9x-6y = -19,8

-5x = -6
x = 6/5
x = 1,2

4x+6y = 13,8
4*(1,2)+6y = 13,8
6y = 13,8-4,8
6y = 9
y = 9/6 =3/2
y = 1,5

cena 1 pączka 1,20 zł
cena 1 ciastka 1,5 zł

18:1,20 = 15
Za 18 zł mogłaby kupić 15 paczków





1 5 1
2010-03-20T21:22:37+01:00
A
1banka-2x
2bańka -x
2x-20 = 3(x-20)
2x-20 = 3x-60
2x-3x = -60+20
-x = -40 /*(-1)
x = 40
b
paczki,x
ciastka,y
2x+3y = 6,9 /*2
3x+2y = 6,6 /*(-3)
4x+6y = 13,8
-9x-6y = -19,8
-5x = -6
x =6|5
x = 1,2
4x+6y = 13,8
4*(1,2)+6y = 13,8
6y = 13,8-4,8
6y = 9
y = 9/6 =3/2
y = 1,5
18:1,20 =15
1 5 1