Odpowiedzi

2010-03-20T20:52:31+01:00
Pp = 1/2 *a*h 1/2*4cm*3cm =6cm 2 *2
P1=4 cm * 7cm= 28 cm2 * 2
P2=3cm*7cm=21 cm2 *2
Pc = 12cm+56+42= 110 cm 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T21:11:22+01:00
A wiec tak obliczamy najpierw pole trójkąta równoramiennego o podstawie 4cm
niemamy wysokości wiec rysujemy linią przerywaną w trójkącie wysokośc wychodzą nam dwa identyczne trójkąty, w mysl twierdzenia pitagorasa rozwiązujemy zadanie

h²+½a²=3cm²
h²+½4cm²=9cm²
h²+4cm²=9cm²
h²=9cm²-4cm²
h²=5cm²
h=√5cm
h=2,2cm

Teraz liczymy pole trójkąta

Pt=(a x h)½
Pt=(4cm x 2,2cm)½
Pt=(2cm x 2,2cm)
Pt=4,4cm²

Teraz pole trójkąta mnozymy przez 2 bo graniastosłup ma 2 podstawy

P2t=4,4cm²×4,4cm²
P2t=19,36cm²


Teraz obliczamy pola boków

Pb1=3cm x 7cm
Pb1=21cm²

Mamy dwa takie boki wiec mnozymy przez 2

Pb2=21cm² x 2 cm
Pb2=42cm²

No i trzeci bok :) już ostani:)

Pb3=4cm x 7 cm
Pb3=28cm²

Sumujemy wszystkie wyniki

19,36 cm² + 42cm² + 28cm²= 89,36 cm²

Odp. Pole graniastosłupa wynosi 89,36cm²