Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T20:31:27+01:00
odporność swoista-reakcje skierowane są przeciwko konkretnym obcym cząsteczkom.
każdy organizm wie jakie antygeny znajdują się na powierzchni jego komórek. kiedy dostaną się do niego np. bakterie które mają na swojej powierzchni inne antygeny, układ odpornościowy rozpozna je jako obce i wywoła reakcję obronną organizmu

odporność nieswoista - czyli mechanizmy zwalczające wszelkie czynniki chorobotwórcze, bez względu na ich charakter
2010-03-20T20:38:49+01:00
* Odporność nabyta:
np. prawidłowe odżywianie


* odporność wrodzona
np. odziedziczona

nie wiem czy o coś takiego chodzi...
2010-03-20T20:41:04+01:00
Odporność komórkowa i humoralna
odporność naturalna czyli taka, którą powinien posiadać każdy organizm,
odporność nabyta w wyniku kontaktu z drobnoustrojami chorobotwórczymi
odporność czynna i bierna.