Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T20:28:03+01:00
A) etanian propylu
CH₃COOC₃H₇+H₂O→CH₃COOH+C₃H₇OH
b) propanian etylu
C₂H₅COOC₂H₅+H₂O→C₂H₅COOH+C₂H₅OH
5 4 5
2010-03-20T20:36:25+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) etanian propylu
CH3COOC3H7 + H2O------>CH3COOH + C3H7OH
.....................kwas octowy(etanowy) + propanol

b) propanian etylu
C2H5COOC2H5 + H2O----->C2H5COOH + C2H5OH
..........................kwas propanowy + etanol
6 4 6