Odpowiedzi

2010-03-20T22:26:05+01:00
A) a₁=3 , q=2 a₃= 3*2*2=12 a₅=12*2*2=48

b)a₆=100,q=10 a₅=100/10=10 a₃=10/10/10=0,1

c) a₂=4, a₇=128 128=4*q⁵ 32=q⁵ q=2 a₃=4*2=8 a₅=8*2*2=32
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T22:35:47+01:00
A.
a₃= a₁*q²
a₃=3*2²
a₃=12

a₅=a₁*q⁴
a₅=3*2⁴
a₅=3*16
a₅=48
b.
a₃=a₆÷q³
a₃=100÷10³
a₃=100÷1000
a₃=0,1

a₅=a₆÷q
a₅=100÷10
a₅=10

c.
najpierw obliczamy q
q⁵=a₇÷a₂
q⁵=128÷4
q⁵=32
q=2

a₃=a₂*q
a₃=4*2
a₃=8

a₅=a₂*q³
a₅=4*8
a₅=32

mam nadzieje ze bedzie naj lepsze :)