Napiszcie mi środki stylistyczne do wiersza ,,Na zdrowie".Tu macie ten wiersz:

Szlachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
Tam człowiek prawie
Widzi na jawie
I sam to powie,
Że nic nad zdrowie
Ani lepszego,
Ani droższego;
Bo dobre mienie,
Perły, kamienie,
Także wiek młody
I dar urody,
Mieśca wysokie,
Władze szerokie
Dobre są, ale -
Gdy zdrowie w cale.
Gdzie nie masz siły,
I świat niemiły.
Klinocie drogi,
Mój dom ubogi
Oddany tobie
Ulubuj sobie!


proszę bardzo potrzebne

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T20:38:48+01:00
Środki stylistyczne:
przenośnie:tam człowiek prawie widzi na jawie
epitety:szlachetne zdrowie,dobre mienie,wiek młody,miejsca wysokie,władze szerokie,świat niemiły,klejnocie drogi,dom ubogi
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T20:48:39+01:00
Mogą być środki poetyckie ?

1.epitety:
-szlachetne zdrowie
-władze szerokie
-dobre mienie

2.apostrofa:
"Szlachetnie zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz.
Aż się zepsujesz"
"Klejnocie drogi"



14 2 14
2010-03-20T20:58:54+01:00
1)Epitety;
-szlachetne zdrowie
-wiek młody
-władze szerokie
-dom ubogi
-świat niemiły
-klejnot drogi
-miejsca wysokie

9 3 9