Pilne, na jutro

W opakowaniu kremu Xilan było dotychczas 100 ml kremu i krem ten kosztował 12 zł. Producent przygotował dwie wersje promocji tego kremu. Która z tych promocji jest bardziej opłacalna dla klienta ?

wersja 1
Promocja!
Za tę samą cenę otrzymasz o 20% więcej kremu.


wersja 2
Promocja!
Za tę samą ilość kremu zapłacisz o 20% mniej.

Proszę o obliczenia i rozpisanie tego i z góry dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

2009-10-28T07:33:06+01:00
Wersja 1
12zł 100 ml 12zł 100ml+20%= 120%

wersja 2
12zł 100ml
12zł-20% =9.60zł

12zł=120%

9.60zł=100%

9.60+20%=11.52zł

odp: wersja 2 jest bardziej opłacalna
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T09:17:11+01:00
100ml- całość kremu
x- ilość krmu podczas promocji
100ml-100%
x- 120 %
x= (120/100) × 100 = 120(ml)
12zł- koszt kremu
y- koszt kremu podczas promocji
12-100%
x-80%
x=( 80/100) ×12 = 9,6 zl

100ml - 12zł
120ml- x
x= (120/100)×12 = 14,4 zł (14,4 - 12 = 2,4zł -zaoszczędzamy)

12- 100ml
9,6- x
x= (9,6/12) × 100 = 80 ml
odp. Dwie wersje są tak samo dla klienta