Oblicz:
1
2,6+4¾=
2
21,27-9i1/5
3
iloraz liczb 8/15 i 0,6
4
Oblicz iloczyn potęg (3²)²*(⅓)⁴
5
[(-6)²+6]*√25 i to wszystko podzielić przez (wszystko pod pierwiastkiem) √25-3²
6
(¾)⁻²*(9/2)²-2⁴+ (1/5)⁻¹
7
3⁴:3*3²to dzielone przez 3²*3

(8⁴:2⁴):4²i to wszystko podzielić przez 12²:6²
8
Z 25 zadań uczeń rozwiązała 23 zadania. Oblicz % nie rozwiązanych zadań


2

Odpowiedzi

2010-03-20T21:03:01+01:00
Oblicz:
1
2,6+4¾=2 i 12/20 + 4 i 15/20 = 7 i 7/20
2
21,27-9i1/5 = 21 i 27/100 - 9 i 20/100 = 12 i 7/100
3
iloraz liczb 8/15 i 0,6= 8/9
4
Oblicz iloczyn potęg (3²)²*(⅓)⁴= 81 x 1/81 = 1
5
[(-6)²+6]*√25 i to wszystko podzielić przez (wszystko pod pierwiastkiem) √25-3² Sorki, ale akurat tego nie potrafię :)
6
(¾)⁻²*(9/2)²-2⁴+ (1/5)⁻¹ Tu jest trochę dziwny zapis, o co chodzi z tą jedynką, jakby potęgą, ale sama nie może być.
7
3⁴:3*3²to dzielone przez 3²*3 = (81 x 9) : (9x3)= 729 : 27 =27

(8⁴:2⁴):4²i to wszystko podzielić przez 12²:6²
8
Z 25 zadań uczeń rozwiązała 23 zadania. Oblicz % nie rozwiązanych zadań.
25 --- 100%
23 --- a
25a = 23 x 100%
25a = 2300 %
a = 92 %
Odp.: Rozwiązano 92% zadań.

Pozdrawiam =)

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T21:27:30+01:00
1. 2,60 + 4,75=7,35
2. 21,27 - 9,20=12,07
3. 8/15 : 6/10 = 8/15*10/6= 8/9
4. 3^4 *(1/3)^4=1
5. [36+6]*5/4=42*5/4=210/4=52,5
6. (4/3)^2*(36/4)-16+5=16-16+5=5
7. (3^4/3^3)/3^3=3/3^3=1/3^2=1/9

[((2^3)4/2^4)/(2^2)2]/[(6*2)^2/6^2]=[(2^12/2^4)/(2^4)]/[6^2*2^2/6^2]=[2^8/2^4]/2^2=2^4/2^2=2^2=4
8. 25-23=2 2/25=0,08 0,08*100%=8%