Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T21:15:14+01:00
W trapezie równoramiennym o obwodzie 32 cm jedna z podstaw jest o 2 cm krótsza od drugiej i dwa razy krótsza od ramienia,Oblicz długości boków tego trapezu.
a - krótsza podstawa
b=a+2 - dłuższa podstawa
c=2a - długość ramienia
d=c

a+b+c+d=32
a+a+2+2a+2a=32
6a+2=32 /-2
6a=30 /:2
a=5 (jet o 2 cm krótsza od b, bo 7-2=5 i 2 razy krótsza od ramienia, bo 10:2=5)
b=5+2=7
c=2*5=10
d=10
spr. 5+7+10+10=32
188 3 188
w 6a=30|:2 2 zamienic na 6
2010-03-20T21:15:23+01:00
Trapez ma 2 równoległe podstawy:
jedna jest dłuzsza,drga krótsza
trój trapez ma też 2 ramiona takie same, bo jest równoramienny
i te 2 podstawy +te 2 ramiona razem to obwód równy 32cm

ta krótsza podstawa to b
oba jest o 2 cm krótsza od drugiej podstawy, czyli ta dłuższa podstawa to b+2cm
wiesz też,że ta krótsza podstawa jest 2 razy krótsza od ramienia, czyli ramię jest od niej 2 razy dłuższe, czyli ramie=2b

ramiona są 2, więc:

2×2b(ramiona)+b(krótsza podstawa)+b+2(dłuższa)=32

4b+b+b=32-2
6b=30
b=30:6
b=5cm ma krótsza podstawa
b+2=5+2=7cm ma dłuższa podstawa

ramiona mają po 2b, czyli 2 ×5=10cm

spr. 10+10+5+7=32
107 3 107