A więc :

1.Chytry ...................... razy traci .

2.Książki i 2 zeszyty ćwiczeń kosztują razem 48 zł . Książka jest o 6 zł droższa od zeszytu ćwiczeń . Jaka jest cena książki ?

3.Jakim kątem jest mniejszy z kątów między wskazówkami zegara o godzinie 9.30 ??


4.W każdym rogu kwadratowego n pokoju siedzi kot . Ile kotów widzi kot siedzący najbliżej drzwi ?


5.Cegła waży kilogram i pół cegły . Ile waży cegła ?


6.Akwarium o wymiarach 70 cm długości , i 6 dm szerokości i 0,5m wysokości wypełniono w0,7 części wodą . Ile litrów wody wlano ??

7.Skwer Poetów ma kształt prostokąta . Ile metrów kwadratowych zajmuje ten skwer , jesli na planie w skali 1:6000 ma wymiary 8mm × 1,5 cm ?


8.Jaką odległość w ciągu 1,5 godz. pokona samochód jadący za średnią prędkością 90km/h ?


9.Na pomalowanie 125,4 m² ścian malarz zużył 5,7 litra farby . NA jaką powierzchnię wystarcza litr tej farby ? Ile litrów potrzeba , aby pomalować 1100 m² ścianę ?

10.Z jaką przeciętną prędkością musi iść uczeń aby trasę o długości 12,5 km pokonać w ciągu 1,5 godz ?

no i to wszystko ;)
proszę o obliczenia ;)

i będzie spam jeśli nie będzie na temat lub nie będzie rozwiązanych min. 6 zadań ;)

Proszę zrobić jak najszybciej ;)

Dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-20T21:26:18+01:00
2.
x- cena książki
2x-2*6- ćwiczenia (2)

x+2x-12= 48
3x=60
x=20

3.prostym

4. widzi 3 koty

7.
1cm----------6000 m 1cm----------6000m
0,8cm--------x 1,5 cm---------x

x= 0,8*6000/1= 4800m x= 1,5*6000/1= 9000m

P= 4800*9000= 43 200 000 m²

8.
1h------------90km
1,5 h ---------x

x= 1,5*90/1= 135 km


9.
125,4 m² -------5,7 l
x------------------1l

x=125,4/5,7= 22m² ( na tyle wystarczy 1l farby)


125,4 m² ----------5,7l
1100m² -------------x

x= 1100*5,7/125,4= 50l

10.
1,5h ----------12,5km
1h--------------x

x=12,5/1,5= 8⅓ km/h
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T22:17:49+01:00
1. Chytry dwa razy traci .

2.
x- cena zeszytu ćwiczeń
x+6 - cena książki
x+6+2x = 48
3x=48-6
3x=42 /:3
x= 14
Odp.: Książka kosztuje 14zł.

3.
Odp.: Mniejszy z kątów między wskazówkami zegara o godzinie 9.30 jest kątem prostym. ( w załączniku masz rysunek )

4.

ODP.: Kot siedzący najbliżej drzwi widzi 3 koty.

5.
x- waga cegły
x= 1kg+ 1/2x

6.
Wymiary akwarium:
70 cm = 7dm
6dm
0,5m=50cm=5dm

Najpierw trzeba obliczyć objętość akwarium:

V= a*b*c
V=7*6*5
V=210dm³, czyli 210 l

Akwarium wypełniono w 0,7 części wodą, czyli:

0,7*210l = 147l

ODP.: Do akwarium wlano 147 l wody.

7.
1:6000, czyli 1cm odpowiada 6000cm, czyli
1cm odpowiada 60m , a także 1cm odpowiada 0,06km

Wymiary: 8mmx1,5cm
8mm=0,8cm

0,8cm * 1,5cm = 1,2cm², czyli ten skwer zajmuje:

1cm odpowiada 60m /²
1cm² odpowiada 3600m², to:
1,2cm² = 1,2 *3600 = 4320m²

Odp.: Ten skwer zajmuje powierzchnię 4320m².

8.
1h=90km
1,5h= x km
x=135 km
Odp.: Ten samochód w ciągu 1,5 godz. pokona odległość 135 km.

9.

a) 125,4m² = 5,7l
x m² = 1l
5,7x=125,4 /:5,7
x=22m²

Odp.: Litr tej farby wystarcza na pomalowanie powierzchni o polu 22m².

b) 125,4m² = 5,7l
1100 m² = x l
125,4x=5,7*1100
125,4x l =5700m² /:125,4
x= 45,(45)l ≈46l
Odp.: Aby pomalować ścianę o powierzchni 1100m² należy kupić 46l farby.

10.
v=s/t - to jest wzór na prędkość
v- prędkość
s- droga
t - czas
v= 12,5km : 1,5h
v= 8,(3)km/h
Odp.: Uczeń musi iść z przeciętną prędkością 8,3 km/godz. , aby trasę o długości 12,5 km pokonać w ciągu 1,5 godz.
1 5 1