Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T21:19:47+01:00
3x + x = 400
4x = 400
x = 400 : 4
x = 100
3x = 3 * 100
3x = 300
100 * 28t + 300 * 22t = 2800t + 6600t = 9400t
odp: Kontenerowiec zabiera łącznie 9400t ładunku.
2010-03-20T21:21:25+01:00
KONTENEROWIEC ZABIERA NA POKŁAD ŁADUNEK W 400 KONTENERACH, PO 22 TONY LUB 28 TON.CIĘZSZYCH KONTENEROW JEST 3 RAZY MNIEJ. ILE TON ŁADUNKU ZABIERA KONTENEROWIEC?

x - ilość lżejszych kontenerów
y - ilość cięższych kontenerów

x+y=400
3y=x (skoro cięższych jest 3 razy mniej, to lżejszych jest 3 razy więcej)

3y+y=400
4y=400 /:4
y=100
x=3*100=300

22x+28y - waga ładunku

22*300+28*100=6600+2800=9400 [t]