Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T21:24:47+01:00
Ep1+Ek1= Ek2
energia potencjalna ciężkości przeistoczy się w energię kinetyczną. na początku jesli ciału została nadana prędkość to ciało ma energię kinetyczną i potencjalną, a jeśli nie to tylko potencjalną.
2010-03-20T21:30:27+01:00
Hej
Naszym punktem wyjściowy będzie wysokość 2 m.
podnosząc kamień na tą wysokość wykonujemu pracę nad tym kamieniem .
Dzięki mojej pracy ten kamień bedzie posiadał energie potencjalna.
Energie kinetyczna w tym momencie na tej wysokości bedzie miała maxymalna energie potencjalna kiedy ciało pozostaje w spoczynku jego energia kinetyczna jest rowna zero ale gdy ten kamien poszcze energia potencjalna zacznie malec wraz z faktem ze maleje wysokość kosztem energii kinetycznej
wraz ze zblizaniem sie do podlogi edergia ciala wzrasta czyli energia potencjalna zamienia sie w kinetyczna.
pozdrawiam :)
1 5 1