W dwóch zbiornikach jest ropa. Stosunek ilości ropy w obu zbiornikach jest równy 5:9. Ile było ropy w każdym zbiorniku, jeżeli w obu zbiornikach było razem 350 litrów ropy?

proszę o rozwiązanie metodą przeciwnych współczynników lub metodą podstawiania

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T17:53:21+01:00
350-100%
350*5/14=125
350-125=225
w zbiornikach było 125l i 225l ropy
2009-10-27T18:00:07+01:00
Można to zadanie też wykonać inaczej.
5+9=14
350l:14=25
Pierwszy zbiornik
5*25l=125l
Drugi zbiornik
9*25l=225l