Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T22:07:26+01:00
Dane:
P=100W
t=8godz *30dni=240 h
cena=0,25zł/kWh
szukane :
koszt pracy lodówki=?
P=W/t
W=P*t
W=100W *240h
W=24000W/h
W=24kWh
teraz obliczamy koszt pracy
24kWh *0,25 zł/kWh=6zł
odp: za pracę lodówki zapłacimy 6zł.
4 4 4
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T22:07:41+01:00
P = W / t <==> W = P * t
W = 100W * 28800s = 2880000J <==> W ciągu jednego dnia, a więc:
2880000J * 31 (dni miesiąca) = 89280000J <==> W ciągu miesiąca
1kWh = 3600000J
89280000J / 3600000J = 24.8kWh
24.8kWh * 0.25zł = 6.2zł.
Odpowiedź: Za miesięczny porób energii zapłacimy 6 złotych i 20 groszy.
1 5 1