Odpowiedzi

2010-03-20T21:51:18+01:00
CaCO₃ → CaO + CO₂

masa wapienia = 100 g/mol
masa wapna = 56 g/mol
masa tlenku = 44 g/mol

wystarczy policzyć z jednego z produktów:
100 g - 56 g
x - 112g
x = 200 g - tyle wapienia wyprażono
Odp. Prażeniu poddano 200g CaCO3.
13 1 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T21:57:47+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z prawa zachowania masy
CaCO₃----->CaO + CO₂
xg wapienia(CaCO3)------->112g wapna palonego(CaO) + 88g CO2
x = 112 + 88
x=200
Prażeniu poddano 200g wapienia (CaCO3)
22 2 22