Mama Paulinki robi pyszne powidła. Aby przygotować 1 kg powideł potrzeba 3 kg śliwek i 1 kg cukru. Gotowe powidła są wkładane do słoików o pojemności 300g. Rok temu mama przygotowała 12 takich słoików z powidłami.Ile potrzebowała śliwek a ile cukru na ich przygotowanie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T21:59:23+01:00
2kg = 2000g
2000g : 300g = 6, (6)
Odp. Potrzeba 7 słoików.
12 x 0,3kg = 3,6kg
3,6kg x 3 = 10,8kg
Odp. Potrzebowała 10,8kg śliwek i 3,6kg cukru
2010-03-20T22:10:10+01:00
Potrzeba 7 słoików, 10.8 kg śliwek 3.6 cukru
2010-03-20T22:11:48+01:00
1sł→300g/×12
12sł→3600g=3,6kg

1kg→3kg śliwek/:10
100g→300g śliwek/×6
600g→1800g śliwek

1kg→1 kg cukru/:10
100g→100g cukru/×6
600g→600g cukru

śliwki-3×3kg+1,8kg=10,8kg
cukier-3×1kg+0,6kg=3,6kg

Odp:Potrzebowała 10,8 kg śliwek i 3,6kg cukru.