Odpowiedzi

2010-03-20T22:33:06+01:00
1 W niedzielę i inne nakazane dni świąteczne wierni są zobowiązani uczestniczyć we Mszy św. i powstrzymać się od prac służebnych.
2 Każdy wierny jest zobowiązany przynajmniej raz w roku spowiadać się ze swoich grzechów.
3 Każdy wierny jest zobowiązany przynajmniej raz w roku na Wielkanoc przyjąć Komunię świętą.
4 W dni pokuty wyznaczone przez Kościół wierni są zobowiązani powstrzymać się od spożywania mięsa i zachować post.
5 Wierni są zobowiązani dbać o potrzeby Kościoła

1 oznacz ze w kazde swieto i niedziele musisz isc do kosciol
2 musisz raz w roku isc do spowiedzi swietej
3 musisz isc do komuni sw chociaz raz w roku w wielkanoc
4 nie mozesz jesc miesa w okresie postu i w piatek
5 powinienes dawac na tace i dbac o wspulnote kosciola amen :D
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T22:35:17+01:00
1. W niedzielę i święta nakazane uczestniczyć we Mszy Świętej i powstrzymywać sie od prac niekoniecznych.

Pomaga wierzącym między innymi w rozmyślaniu.

2.Przynajmniej raz w roku przystąpić do sakramentu pokuty.

Wyspowiadać się ze wszytskich złych czynów (grzechów).

3. Przynajmniej raz w roku w okresie wielkanocnym przyjąć Komunię Świętą.

Przyjąć do swego serca Pana Boga. (Komunia Święta).

4. Zachowywac nakazane posty i wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, a w okresach pokuty powstrzymywac się od udziału w zabawch.

Powstrzymywac się od pewnych czynów.

5. Troszczyć sie o potrzeby wspólnoty kościoła.

Przypomnienie wierzącym o potrzebie solidarności z całą wspólnotą kościoła.

PS: Ze sprawdzenia dostałam 5 od katechety - księdza.
16 4 16
2010-03-20T23:06:06+01:00
I. W niedziele i święta nakazane uczestniczyć we Mszy Świętej i powstrzymać się do prac niekoniecznych.Przykazanie to domaga się od wiernych udziału w celebracji Eucharystii, na której gromadzi się wspólnota wierzących, aby upamiętnić zmartwychwstanie naszego Pana Jezusa Chrystusa.
II. Przynajmniej raz w roku przystąpić do sakramentu pokuty.W tym przykazaniu chodzi o nasze przygotowanie się do pełnego udziału w Eucharystii przez przyjęcie sakramentu pojednania, czyli przystąpienia do spowiedzi świętej.
III. Przynajmniej raz w roku, w okresie wielkanocnym, przyjąć Komunię Świętą.Papież Innocenty III, kierujący w/w soborem, chciał utrzymać to minimum i dlatego zobowiązał katolików, aby w okresie Paschy przystąpili do Komunii Świętej. Obowiązuje to nas również obecnie i zadość czynimy temu obowiązkowi w tym czasie, jaki jest przewidziany dla spowiedzi świętej wielkanocnej.
IV. Zachowywać nakazane posty i wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, a w okresach pokuty powstrzymywać się od udziału w zabawach.Wstrzemięźliwość (pokarmy bezmięsne) obowiązuje wszystkich, którzy ukończyli 14 rok życia we wszystkie piątki (z wyjątkiem uroczystości) i Środę Popielcową.
Powstrzymanie się od zabaw obowiązuje we wszystkie piątki i w okresie Wielkiego Postu.
V. Troszczyć się o potrzeby Kościoła.Nakazuje on wiernym dbać o zabezpieczenie kultu w ich wspólnocie, np. parafialnej (Msza Święta, sakramenty, poza mszalny kult eucharystyczny, np. czterdziestogodzinne nabożeństwo, uroczystości odpustowe), prowadzenie działalności charytatywnej, wychowawczej, misyjnej oraz godziwego utrzymania duszpasterzy.
2 5 2