Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T22:24:52+01:00
Za panowanie Karola Wielkiego:

powstawały szkoły przyklasztorne

-dbano o przepisywanie wielu ksiąg dzięki czemu zachowały się starożytne dzieła

- pismo (stało się bardziej czytelne)

- powstała kaplica .
2 5 2
2010-03-20T22:28:40+01:00
Sztuka karolińska – przedromańska - ozdoby celtyckie z użyciem szkła, kryształów, kamieni
Dobrze rozwinięta sztuka złotnicza oraz rzeźby z kości słoniowej
Kościoły -typ bazylik
Malarstwo - zdobiono nim księgi liturgiczne
2 5 2