Odpowiedzi

2010-03-20T22:25:59+01:00
Czas przygotowania: 1 godzin

Ilość porcji: 4

Składniki
* pół kilograma mięsa mielonego
* mała cebula
* pieprz, sól,
* ząbek czosnku
* 500ml wody
* obrane pomidory w puszce
* koncentrat pomidorowy (pół słoiczka)
* łyżka mąki lub bułki tartej do zagęszczenia
* łyżka śmietany 12%
* bazylia
* makaron spaghetti (pół opakowania)
* odrobinę sera żółtego


Etapy przygotowania

Cebulkę obrać pokroić w kosteczkę, ząbek czosnku posiekać.

Mięso połączyć z cebulą, czosnkiem, solą pieprzem dobrze wymieszać. Podsmarzyć na patelni. Poddusić. Odsączyć z tłuszczu.

Ugotować makaron (według przepisu na opakowaniu).

Wodę zagotować, dodać do niej odsączone mięso, pomidory, bazylię, sól i pieprz. Gotować na małym ogniu.

W kubeczku pomieszać koncentrat pomidorowy z mąką lub bułką tartą i śmietaną. Zawartość kubeczka dodać do gotującego się mięsa.

Sos idealnie się zagęści, doprawić jeszcze ewentualnie do smaku.

Ser żółty zetrzeć na tarce z dużymi oczkami, niezawiele, tak by posypać 4 porcje.

Makaron układać na tależu, polać sosem i posypać ztartym serem.

Gotowe, smacznego :)
;**** mniam :D hehe
2010-03-20T22:26:21+01:00
Rosół z kury

1 kura - koniecznie z wiejskiej zagrody
1 pęczek włoszczyzny (bez kapusty)
2 gałązki zielonego selera
1/2 cebuli
posiekana natka pietruszki (jako dodatek
)
sól i pieprz do smaku

kotlety devoille

Składniki:

* 2 piersi z kur lub kurczakow
* 2 lyzki masla
* 2 male jaja
* 1-2 lyzki maki
* 3 lyzki tartej bulki
* głęboki garnek z olejem lub frytownica
* sól

W dużym garnku zagotować 2 l wody. Sprawioną i umytą kurę podzielić na porcje i wraz z podrobami wrzucić na wrzątek, Chwilę pogotować. Zeszumować. Gotować dalej na bardzo wolnym ogniu ( od tego zależy czy rosół będzie klarowny), do momentu gdy mięso będzie prawie miękkie. Dodać obraną i umytą włoszczyznę. Posolić i popieprzyć. Gotować dalej do miękkości mięsa i warzyw (dłuższe gotowanie wpłynie niekorzystnie na smak
). Pod sam koniec gotowania dodać uprażoną na suchej patelni połówkę cebuli. Gdy warzywa i mięso będą miękkie natychmiast wyjąć z rosołu. Zaniechanie tej czynności spowoduje pogorszenie smaku. Do gorącego rosołu wrzucić umyte gałazki selera (nie gotować). Podawać z makaronem własnej roboty posypanym posiekaną pietruszką.



Sposób przygotowania:

* Oczyszczone piersi umyć, osuszyć, lekko pobic tluczkiem. Wzdluz kazdego fileta zrobic naciecie, włożyc do niego łyżke masła i zacisnać brzegi. Filety posolić. Jest jeszcze inna metoda polegająca na rozbiciu mięsa na cienką warstwę tak aby nie porobić dziur. Następnie nałożyć masło i zwinąć w rulon i pozaciskać końcówki aby podczas pieczenia nie wypłyneło masło. Mniej doświadczeni mogą zastapić masło serem żółtym.
* Roztrzepac jaja, przygotować na talerzykach mąke i przesianą tartą bułke, kotlety panierowac w mące, jaju i bułce, formując w rękach z mięsa stożek. Rozgrzac olej i smażyć w głębokim oleju. Położyc na każdym kotlecie krążek masła i plasterek cytryny. Podawać z zielonym groszkiem lub marchewką .

+ surowka z pekinki :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T22:26:47+01:00
Składniki
1 kg mięsa mielonego
1 jajko
3 łyżki bułki tartej
2 cebule
4 ząbki czosnku
tymianek
sól
pieprz
2 łyżki masła
jajka przepiórcze

Etapy przygotowania
Cebulkę posiekać i usmażyć na maśle; czosnek przecisnąć przez praskę. Wszystkie składniki wymieszać, doprawić przyprawami.

Jajka ugotować na twardo (2 minuty).

Część masy mięsnej ułożyć w keksówce, w środek ułożyć jajka i przykryć resztą mięsa.

Pieczemy godzinę w temperaturze 200 st.

Podajemy z chrzanem lub innym sosem/dipem