Odpowiedzi

2010-03-20T23:22:00+01:00
1 . polityka zewnętrzna
- zmusił cesarza Henryka V aby wyjechał z Polski
- do Polski włączył część zachodnią Pomorza
- cesarzowi złożył hołd lenny
2. polityka wewnętrzna
- nie koronował się na króla
- niezależność polskiego kościoła obronił
- wstawił statut , który dzielił polskę na kilka księstw
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T23:23:30+01:00
Wewnętrzna polityka Bolesława Krzywoustego:
-starał się o utrzymanie jedności państwa
-utrzymał niezależność Polski
- przywrócił panowanie Polski na Pomorzu,
-zdobył poparcie drobnego rycerstwa,
-wzmocnił się poprzez zawarcie sojuszy z Rusią i anty cesarskimi Węgrami,
-podjął też walkę o niezależność polskiego Kościoła.
-chcąc zabezpieczyć jedność kraju, a równocześnie uniknąć sporów w dynastii, przygotował Statut,

zewnętrzna polityka Bolesława Krzywoustego;
-zaproponował Zbigniewowi udział we władzy,
-unikał wyczerpujących kraj długo trwałtych wojen zewnętrznych,
-przystąpił do walki o opanowanie Pomorza,
-poniósł klęskę, gdy próbował na tronie węgierskim osadzić Borysa,
-potwierdzenie odrębności Kościoła w Polsce,


11 3 11